98 محصول
مانند سیلندر با لاگ در کناره، امکان نصب در تمام موقعیت ها: زمین، دیوار و سقف وجود دارد، با این تفاوت که می توان از آنها در جاهایی که فضای کمتری برای نصب وجود دارد استفاده شود. امکان دوران برای این نوغ سیلندرها وجود ندارد. این نوع سیلندر ها نسبت به سیلندرهای مدل NHC قیمت مناسب تری دارند اما محدوده فشار و عملکرد آنها همانند مدل NHCمی باشد. از این نوع سیلندرها معمولا در انواع ماشین آلات بسته بندی صنعتی و جیگ و فیکسچرها استفاده می شود.
برای نصب این سیلندرها با عبور پیچ یا میله از داخل کلویس می توان آنها را در جای خود در دو جهت ثابت کرد. مزیت سیلندر کلویس دار این است که حول محور سوم می تواند بچرخد و بنابراین در کاربردهایی که جهت گیری متغییر قابل استفاده است.
این نوع از سیلندرها را میتوان با تنوع بسیاری نصب کرد. مثلا میتوان آنها را بر روی سطح افقی در دو فرورفتگی نیم دایره قرار داد بدون نیاز به پیچ شدن و یا آنها را در ارتفاع در داخل دو استوانه (مثل جا پرچمی) قفل کرد. از ویژگی این نوع سیلندر امکان استفاده از آنها در مواردی است که سیلندر حول محور ترنیون قابل دوران باشد. قابلیت تغییر زاویه این نوع سیلندر از سیلندر کلویس دار بیشتر است. این نوع سیلندر علی رغم ایجاد زاویه در زمان حرکت دارای طول کوتاه تری نسبت به مدل NHE می باشد و کاربرد این سیلندر معمولا در ماشین آلات بسته بندی و جیگ و فیکسچرها می باشد.
برای نصب این سیلندرها با عبور پیچ یا میله از داخل کلویس می توان آنها را در جای خود در دو جهت ثابت کرد. مزیت سیلندر کلویس دار این است که حول محور سوم می تواند بچرخد و بنابراین در کاربردهایی که جهت گیری متغییر قابل استفاده است. این سیلندرها فقط با قطر پیستون 40mm ساخته می شوند، در صورتی که قطر پیستون مد نظر بزرگتر از 40mm باشد، سیلندر NHP مورد استفاده قرار می گیرد.
متداول ترین نوع نصب در سیلندرها را دارد. توسط چهار پیچ در جای خود قفل می شوند. امکان دوران برای این نوع سیلندرها وجود ندارد.سیلندر های NHL معمولا برای کارهای پرس کاری مورد استفاده قرار میگیرد. در زمان نصب این سیلندر باید توجه گردد که سطوح نصب حتما ماشین کاری شده باشند تا انحرافی به شافت جک سیلندر وارد نگردد.
فلنج این نوع سیلندر ها در کف می باشد و معمولا در مکانیزم های بالابری و در ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.
این نوع ها که سیلندر کمربندی نیز نامیده می شوند را میتوان با تنوع بسیاری نصب کرد. مثلا میتوان آنها را بر روی سطح افقی در دو فرورفتگی نیم دایره قرار داد بدون نیاز به پیچ شدن و یا آنها را در ارتفاع در داخل دو استوانه (مثل جا پرچمی) قفل کرد. از ویژگی این نوع سیلندر امکان استفاده از آنها در مواردی است که سیلندر حول محور ترنیون قابل دوران باشد. قابلیت تغییر زاویه این نوع سیلندر از سیلندر کلویس دار بیشتر است. محل نصب کمربند حتما توسط طراح اعلام میگردد زیرا کمربند در زمان ساخت بر روی لوله جوشکاری می شود و قابلیت جابجایی نخواهد داشت.
برای نصب این سیلندرها با عبور پیچ یا میله از داخل کلویس می توان آنها را در جای خود در دو جهت ثابت کرد. مزیت سیلندر کلویس دار این است که حول محور سوم می تواند بچرخد و بنابراین در کاربردهایی که جهت گیری متغییر قابل استفاده است. این نوع سیلندرها که به عنوان سیلندر راهسازی نیز شناخته می شوند در انواع مختلف ماشین آلات صنعتی، راهسازی، کشاورزی، خدمات شهری و ... با طول کورس های بسیار متنوع مورد استفاده طراحان و سازندگان قرار می گیرند.
برای نصب این سیلندرها با عبور پیچ یا میله از داخل کلویس می توان آنها را در جای خود در دو جهت ثابت کرد. مزیت سیلندر کلویس دار این است که حول محور سوم می تواند بچرخد و بنابراین در کاربردهایی که جهت گیری متغییر قابل استفاده است. این سیلندرها دارای قابلیت نصب بسیار خوبی می باشند و معمولا در قالب های پلاستیک به صورت مستقیم به قالب بسته می شوند.
متداول ترین نوع نصب در سیلندرها را دارد. توسط چهار پیچ در جای خود قفل می شوند. امکان دوران برای این نوغ سیلندرها وجود ندارد و ابعاد این فلنج ها بر اساس سفارش مشتری ممکن است تغییر یابد. سیلندر های مدل NHR در قالب های پلاستیک مصرف بسیار گسترده ای دارند.
این نوع ازسیلندرهای هیدرولیک نیز مشابه سیلندر NHC با قطرهای مختلف پیستون قادر به نصب و راهاندازی در سطوح افقی و عمودی میباشد. لازم به ذکر است فلنج از نوع پیوسته است و دارای استحکام بالاتری است.
مانند سیلندر با لاگ در کناره، امکان نصب در تمام موقعیت ها: زمین، دیوار، سقف وجود دارد، با این تفاوت که می توان از آنها در جاهایی که فضای کمتری برای نصب وجود دارد استفاده شود. امکان دوران برای این نوغ سیلندرها وجود ندارد. این نوع سیلندر ها عموما در کارهای پرسکاری قطعات لاستیکی و پلاستیکی و پرچ ها مورد استفاده قرار می گیرند.
برای نصب این سیلندرها با عبور پیچ یا میله از داخل کلویس می توان آنها را در جای خود در دو جهت ثابت کرد. مزیت سیلندر کلویس دار این است که حول محور سوم می تواند بچرخد و بنابراین در کاربردهایی که جهت گیری متغییر قابل استفاده است. این نوع سیلندرها دارای مفصل دورانی می باشند و در مکانیزم های با حرکت دورانی کاربرد گسترده ای دارند
سیلندرهای سری NHW معمولا از قطر 150mm تا 500mm ساخته می شوند و محدوده کارکرد این سیلندرها تا فشار حدود 300bar می باشد.
سیلندر هیدرولیک شامل بدنهی اصلی سیلندر، پیستون متحرک، میل پیستون، یک سری قطعات لاستیکی جهت آببندی و روغن هیدرولیک است. پیستون که مهمترین جز سیلندر است در داخل آن به میل پیستون متصل میشود و برای آببند کردن سیلندر در دو انتهای آن از دو قطعه (سر و ته سیلندر) استفاده میشود. سر سیلندر جهتی است که میل پیستون از آن بیرون می زند و ته سیلندر و میل پیستون توسط نگهدارنده هایی بر روی سیلندر و پیستون سوار میشوند. پیستون شامل رینگ و کاسه نمدهایی جهت آببندی هنگام حرکت در بدنه ی سیلندر میباشد. محفظهی میل پیستون و محفظهی ته سیلندر دو محفظهی درون سیلندر می باشند که به ترتیب از سر سیلندر تا پیستون و از پیستون تا ته سیلندر میباشند. وقتی که روغن به محفظهی انتهایی سیلندر پمپ می شود میل پیستون رو به بیرون و وقتی به محفظه ی میل پیستون پمپ می شود به داخل هدایت می کند. فشار در سیلندر بهصورت واحد نیرو بر واحد سطح تعریف میگردد که وقتی پیستون رو به بیرون حرکت می کند بهصورت نیرو بر سطح پیستون و وقتی به داخل حرکت می کند بصورت نیرو بر اختلاف سطح پیستون و میل پیستون محاسبه میشود.
سیلندرهای یک طرفه: در یک سیلندرهای یک طرفه سیال هیدرولیک فقط از یک طرف فشارسازی میشود و جهت برگشت پیستون به وضعیت اولیه خود از یک فنر یا نیروی خارجی در طرف دیگر سیلندر (در جهت مخالف) استفاده می شود. لازم به ذکر است و این نوع از سیلندرها بهدلیل مشکلات ذاتی فنرها برای کاربردهای با کورس بالا کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.
مزایای سیلندرهای یک طرفه این است که اندازه های کوچک و کم فضا و ساختار ساده دارند. نگهداری سیلندرهای یک طرفه آسان، قابل اعتماد و دارای پتانسیل فشار و نیرو است. سیلندرهای تک اثر مقرون به صرفه و جزء آسان ترین طرح ها هستند.
سیلندرهای یک طرفه که مجهز به فنرهای جمع شونده هستند در برابر خرابی قطعات آسیب پذیر هستند زیرا فنرها فرسوده می شوند. فرسودگی به صورت کاهش تدریجی نیرو در حرکت جمع شدنی ظاهر می شود. همچنین به سختی آب بندی می شوند و می توانند در طول زمان از طریق قرار گرفتن در معرض مایعات خورنده آسیب ببینند.
سیلندرهای یک طرفه عمدتاً در کارخانه های ساختمانی، موتورهای احتراق داخلی، موتورهای رفت و برگشتی، پمپ ها، رام های هیدرولیک و جک ها استفاده می شوند.
سیلندرهای دو طرفه: در این سیلندرها فشارسازی بر سیال هیدرولیک از دو طرف انجام میشود.
2.05